Skočiť na hlavný obsah
Autor
Mário Schwarz
Vydavateľstvo
Towarzystwo Słowaków w Polsce - FF TU
Rok vydania
2012
Jazyk
slovenský
Počet strán
180
ISBN
978-83-7490-513-8
Cena
9 €

Ako každá ľudská činnosť aj práca manažéra má sociálny charakter a význam. Už dávno sa preukázalo, že pre úspech organizácie je dôležitá nielen odborná, technická kvalita pracovníkov, ale aj ich schopnosť a ochota vstupovať a pozitívne pôsobiť v medziľudskej sfére. Veľmi úspešní pracovníci sa vyznačujú schopnosťou vychádzať s ľuďmi a efektívne s nimi spolupracovať. Na pracovisku je to najmä manažér, ktorý svojim správaním ovplyvňuje ostatných ľudí, aby sa prostredníctvom nich dosiahol určitý výsledok. Na túto koordináciu sa vyžadujú isté schopnosti potrebné pre prácu s ľuďmi, ktoré sa označujú ako sociálna kompetencia. Práve táto manažérova schopnosť vedieť dobre vychádzať s ľuďmi je predmetom nášho záujmu. Je to jednak zameranie na osobnostné vlastnosti ako i na prejavené správanie voči iným, najmä podriadeným. Princíp, podľa ktorého sa manažér správa, je jeho charakter, ktorý vychádza z hodnôt. Avšak skutočnosť je taká, že v práci manažéra je nedocenený význam etiky. Táto problematika je tiež predmetom nášho záujmu. Ako osobnosť manažéra súvisí s jeho sociálnou interakciou a s morálkou, ktorá oba tieto články zastrešuje a dáva jej celkový kontext?

Mgr. Mário Schwarz, PhD. vyštudoval psychológiu na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V štúdiu postgraduálne pokračoval na Trnavskej univerzite, kde po skončení pracuje ako odborný asistent na Katedre psychológie Filozofickej fakulty. Venuje sa problematike manažérskej psychológie, ďalej psychológii rodiny, ako i psychológii zdravia. Okrem výučby na univerzite pracuje v Centre pomoci pre rodinu v Trnave. Prednáša na rôznych fórach a vedie aj výcviky zamerané na zvyšovanie sociálnej kompetencie.

Objednávka

Povinné polia
Typ osoby
Platca DPH
, knizne-publikacie, osobnostne-charakteristiky-manazera-v-kontexte-socialnej-kompetencie